Rozhovor s vedoucí pobočky na Web4Trader.cz

Jak je to s pojištěním majetku pro případ povodně?
Je chytré sjednat si pojištění na internetu?
Jak je to s investičním životním pojištěním, je to vhodný produkt pro každého?
Celý rozhovor:
Originál na: https://www.web4trader.cz/vedouci-pobocky-pojistovny-allianz-dokazeme-pojistit-i-jesterku/
Hovořili jsme s Andreou Březnovou, vedoucí pobočky pojišťovny Allianz v jednom z brněnských obchodních center.
Jaké jsou současné trendy v oblasti pojišťovnictví? Pro co si k vám lidé chodí nejčastěji?
Dalo by se říci, že pojišťovnictví je konzervativním oborem. Lidé se na pojišťovny obracejí především proto, aby snížili dopad nepříjemných událostí. Nejčastěji za námi tedy přicházejí proto, aby si pojistili bydlení, život a zdraví a také automobily. Na druhou stranu se snažíme neustále dokazovat, že my v Allianz zase tak konzervativní nejsme a snažíme se reagovat na novinky, které si vyžadují naši pozornost. Proto se vrháme i do nových oborů jako je například pojišťování dronů, které před sebou mají velkou budoucnost.
Stále častěji se také setkáváme s tím, že pro klienty není nejdůležitější cena, ale i kvalita produktu.
Jaký smysl má v době internetu provozovat kamenné pobočky institucí, jako jsou právě pojišťovny?
V době, kdy spoustu věcí nakupujeme přes internet, se může zdát, že návštěva pobočky postrádá smysl. Jenže zatímco například nákupem telefonu na internetu ušetříte čas, u pojištění to neplatí. Ani s lékařem nevyřešíte vše po telefonu. Pokud byste chtěli získat dokonalý přehled, co naše produkty nabízejí, museli byste nějakou dobu sedět u počítače, abyste se s nimi dokonale seznámili. My obchodníci procházíme školením na jednotlivé produkty a můžeme klientům poradit, na jaké atributy pojištění se mají zaměřit. Mám zkušenost, že pokud se se mnou klienti neporadí, mají často tendenci některá rizika přeceňovat a jiná naopak podceňovat. My jim pomáháme jejich představy korigovat a to za nás zatím žádný vyhledávač neudělá. Na pobočce nabízíme našim klientům nadstandardní servis, například pomoc s nahlášením pojistné události, změnu osobních údajů a další administrativní úkony.
Jakou nejkurióznější pojistku jste na vaší pobočce zprostředkovali a také proplatili?
Nevím, jestli bych to nazvala kuriozitou, ale zajímavé bylo například pojištění motokár nebo vysokozdvižných plošin proti všem rizikům.
Existuje druh pojištění, který na vás klienti vyžadovali, a přitom v portfoliu vaší pojišťovny není?
Zatím jsem se nesetkala s klientem, kterému bychom nedokázali pojištění poskytnout.
Asi každý si vzpomene na spot vaši pojišťovny, který byl sice působivý, protože se v něm ukazovaly samé gigantické stavby jako obří přehrady či mosty, které pojišťujete. Jenže pro samou velkolepost to působí, že jste zaměření na movitější klientelu, a obyčejní lidé u vás mnoho služeb nenajdou. Jak to tedy opravdu je?
My si zakládáme na tom, že jsme solidní a férová pojišťovna. To, že pojišťujeme i zmiňované stavby, nevypovídá o tom, že bychom se zaměřovali na movitější klientelu, ale naopak si nás investoři vybírají jako významného partnera, u kterého nehrozí problémy v případě pojistné události. Skutečně se naším klientům do peněženky nedíváme a jsme přesvědčeni, že poskytneme služby každému klientovi. Naše nové autopojištění je toho důkazem. Sazby pojistného určujeme podle najetých kilometrů. Sváteční řidiči nebo ti, kdo si nemohou dovolit najezdit tisíce kilometrů měsíčně, u nás platí výrazně méně, než ti, kdo tráví na silnicích delší čas.
Před časem, například v roce 1997 a 2002 jsme byli svědky velkých povodní. Tehdy řada lidí neměla svůj majetek pojištěný vůbec. Dnes je to tak, že například nemovitosti v záplavovém území nelze pojistit. Někde pojištění ale možné je – změnila se situace, a dalo by se říci, že jsou lidé zodpovědnější a svůj majetek si pojišťují častěji?
Ano, lidé si po povodních uvědomili, že by měli svůj majetek lépe chránit. Ale je nutné říci, že pojišťovna jim nepomůže úplně ve všem. Pokud si postavili dům ve vysoce rizikové oblasti, kde se voda vylévá z břehů pravidelně, žádný ústav takový dům nepojistí. Na druhou stranu povodně nejsou jediné riziko, kterému jsou majitelé domů a bytů vystaveni. Těch rizik je celá řada a každý by měl zvážit, před jakými riziky se chce ochránit a zda to má smysl. Asi si nikdo nebude pojišťovat byt v 7. patře na kopci proti povodni, ale určitě si ho pojistí proti jiným rizikům. Přesně toto jsou věci, které si lidé často neuvědomují a zjistí je právě až na návštěvě na naší pobočce.
Situace se tedy sice zlepšila, ale stále ještě je spousta lidí, kteří považují pojištění obecně za zbytečné, což mi osobně přijde velmi nezodpovědné
U řady lidí pojišťovny nemají moc dobrou pověst. Proč si myslíte, že to tak je? A jste zrovna vy těmi, kdo podle vás tyto zažité mýty boří? A proč?
I pojišťovny mohou samozřejmě dělat chyby. Většina sporů a nespokojených klientů ale pochází z toho, že se klienti řádně neseznámí s pojistnými podmínkami, nepřečtou si smlouvu a žijí s nějakou představou. Ve chvíli, kdy dojde k pojistné události, tak jsou překvapeni, že riziko, na které se chtěli pojistit, není kryté. My s klientem sepisujeme podrobný záznam o jednání, kde klient stvrzuje, že skutečně pojistným podmínkám rozuměl, že byl na rizika upozorněn atd., abychom případným sporům předešli. Navíc se Allianz snaží, aby pojistné podmínky byly stručné, přehledné a každému klientovi lehce srozumitelné.
Špatná pověst pojišťoven může být i důsledkem cenové války. Pro některé pojišťovny se mohou nízké ceny stát i likvidační, kdy nemohou dostát svým závazkům. I to může na pojišťovny vrhat špatné světlo.
Jak hodnotíte funkci investičního životního pojištění? ČNB již dříve varovala, že to není vhodný produkt ke spoření, přesto jej pojišťovny stále nabízí. Jaký je váš postoj?
Záleží na každém klientovi, jaké zvolí preference. Naše životní pojištěníumožňuje, aby si klient zvolil variantu se spořením nebo jen čistě rizikovou část. Celých 91 procent klientů si během posledních tří měsíců ve smlouvě žádnou pravidelnou investiční složku nesjednalo. Z toho 82 procent požadovalo pouze pojištění proti rizikům bez jakékoliv formy investování a 9 procent chtělo rizikové pojištění se „zadními vrátky“ pro investování. Pokud má zájem o investování, volíme obvykle jiné varianty, než prostřednictvím životního pojištění. Životní pojištění není úplně jednoduchý produkt, i proto raději přivítáme klienty na pobočce, kde jim všechny záležitosti, můžeme osobně vysvětlit.
Co vás na práci zaměstnance pobočky nejvíce baví? Vidíte v práci pojišťováka i jakési poslání?
Budete se divit, ale mě práce pojišťovací poradkyně skutečně baví. Mám velmi mnoho dobrých vztahů s klienty a většina z nich se za mnou ráda vrací. Pro Allianz pracuji ráda, protože se dokáži ztotožnit s její filozofií, kdy se za produkty nemusím stydět.
Vnímáte svou pozici jako poslední štaci? Jaké možnosti profesního růstu vaše pracovní zařazení skýtá?
V tuto chvíli jsem na pozici vedoucí pobočky. Kariérní možnosti jsou veliké, je možné postoupit na oblastního manažera a regionálního ředitele. V současnosti ale mám dvě malé děti a myšlenky tohoto typu si nepřipouštím.
Každá profese si přináší nějakou deformaci do soukromého života. Jak je to u zaměstnanců pojišťoven? Radíte například známým a příbuzným, co a jak si mají pojistit? Jaké produkty využíváte vy osobně?
Samozřejmě trpím profesní deformací a i v soukromém životě se snažím lidem radit. Naštěstí pracuji v nejlepší pojišťovně na trhu, takže mohu s klidným svědomím využít pojištění majetku, auta i penzijní připojištění.
Jak se odreagováváte od práce a všedních problémů, máte například nějaký oblíbený sport, cestujete? Případně kam?
Velmi ráda cestuji s rodinou po Evropě, ráda si zaběhám na běžeckém pásu nebo v přírodě, to je pro mne velký relax.
Jaké je vaše představa o kulturním vyžití?
Představa je jedna věc, ale realita je jiná. Ráda chodím do divadla, ale v tuto chvíli je pro nás největším kulturním zážitkem návštěva dětských představení.
Tagy: